Pilates to system ćwiczeń, który stworzył Joseph Pilates w celu wzmocnienia mięśni, zwiększenia ich elastyczności i poprawy ogólnej kondycji. Technika wykonania ćwiczeń ich różnorodność oraz mnogość modyfikacji zapewnia zaangażowanie mięśni całego ciała. i dostosowanie ćwiczeń do potrzeb i możliwości zarówno sportowców jak i klientów po urazach.
Korzyści z uprawiania Pilates to:

  • Kształtowanie prawidłowej postawy poprzez wyrobienie prawidłowych wzorców ruchowych.

  • Wysmuklenie sylwetki.

  • Wzmacnianie głębokich mięśni brzucha, grzbietu i pośladków.

  • Rozciąganie przykurczonych mięśni oraz wzmacnianie osłabionych.

  • Poprawa koordynacji ruchowej.

  • Zapobieganie osteoporozie , bólom kręgosłupa oraz poprawa kondycji stawów oraz tkanek miękkich jak mięśnie, ścięgna, więzadła.

  • Pomoc kobietom w ciąży w utrzymaniu sprawności oraz przygotowanie do szybkiego powrotu do formy po urodzeniu dziecka.

  • Szerokie zastosowanie w różnych dyscyplinach sportu jak: golf, tenis, narciarstwo, pływanie, taniec.

  • Łagodzenie przewlekłych bólów kręgosłupa.

  • Poprawa samopoczucia, odprężenie.